Vorbe înțelepte de la ambasadorii lui Dumnezeu

nori

 

 

 

 

 

 

 

Într-o noapte cu lună plină am avut senzația că în vis mi-a apărut Dumnezeu. Bănuiesc că așa a și fost pentru că am vorbit cu el. Și chiar L-am întrebat: Doamne, cine sunt ambasadorii tăi? Dacă-i ai cine sunt? Dumnezeu blând și cuminte mi-a răspuns: bătrânii, cei care au ajuns la înțelepciunea divină și pot transmite vorbe înțelepte celor tineri.

Mi-amintesc într-o după amiază cu soare de vară bunica m-a chemat la umbra copacului de cais, unde era un leagăn minunat, și a început să-mi spună multe vorbe înțelepte, care pot schimba un destin.

  1. Norocul îl faci tu, doar tu ești unica responsabilă de ceea ce ți se întâmplă în viață: rău sau bine.
  2. Îngrijește-te astfel încât atunci când te va vedea cineva să creadă că ai cea mai minunată viață.
  3. Fii o femeie răbdătoare, cu un caracter puternic ce ia decizii ferme mereu.
  4. Ai încredere în tine, draga mea nepoțică, e cel mai sfânt lucru.
  5. Ai grijă, întotdeauna, de aspectul tău fizic.
  6. Ai grijă ca bărbatul de lângă tine să se simtă bine în compania ta. Fă-l să te iubească cu fiecare zi tot mai mult și nu încerca să-l schimbi.
  7. Iubește oamenii, fii optimistă și privește cu încredere în viitor.
  8. Ești atât de frumoasă, indiferent de starea ta, ai grijă să simți asta mereu.
  9. Curățenia e sfântă, oriunde te-ai afla vezi să fie cât mai curat în jurul tău.
  10. Nu aștepta oportunități, oferte, ori ca cineva să te observe. Du-te, bate, sună, vorbește despre tine.
  11. Să fii mamă sau bunică este un lucru deosebit, de aceea ai grijă ca în familia ta să fie mereu căldură și armonie.

După ce bunica a plecat de printre noi, bunelul a fost cel care vorbea mult despre relația lor, despre succesul obținut în doi.

  1. Am muncit mult, de dimineață foarte devreme până seara târziu, dar sunt fericit, așa am reușit să obțin ce mi-am dorit în viață.
  2. Știu, de multe ori ne certam cu bunica ta, dar e o prostie să cauți mereu motive mici de ceartă cu persoana iubită.
  3. Am petrecut puțin timp de calitate împreună cu ea, așa au fost timpurile.
  4. De multe ori nu știam s-o apreciez la justa valoare pe ea, discutam mai mult despre lucrurile negative și prea puțin o lăudam pentru reușitele ei sau ale noastre.
  5. După moartea ei multe s-au schimbat și am înțeles că este imperios necesar să prețuim oamenii atunci când îi avem alături, să-i iertăm și să-i iubim.
  6. I-am oferit puține daruri, i-am spus prea rar cuvinte drăgostoase. Ah, dac-aș putea întoarce timpul înapoi!
  7. Bărbații tot au inimă blândă, pot să plângă, așa cum fac eu acum, dar nu arată asta femeilor și unele sunt prea dure cu ei.
  8. În ziua căsătoriei ne-am promis să fim uniți până la moarte, dar nu mi-am respectat cuvântul, am fost mereu preocupat de alte lucruri mai puțin importante decât familia mea.
  9. În ziua în care n-o să mai fiu, să-ți amintești doar de lucrurile plăcute pe care le-am făcut pentru tine și ai grijă mereu să fii bună cu oamenii, pentru că e suficient odată să faci un rău și ei asta vor memora.

P.S. Material publicat în revista on-line ea.md.

Lasă un comentariu