RSS

Dorina Arsene: “Respectarea regulilor de bune maniere în acest domeniu sunt mai mult decât esențiale”

08 Apr

oameni-afaceri

Sfera afacerilor presupune o conduită și o bună educație aparte. Tocmai de aceea, am ținut să aflăm câteva secrete utile de la cea  care știe cel mai bine  cum se gătește în „bucătăria bunelor maniere”. Dorina Arsene, consilier de dezvoltare a personalității pe domeniul bunelor maniere și directorul Centrului de dezvoltare personală ABeZe, ne vorbește despre cei ”7 ani de-acasă” în business.

Imaginea unei persoane din domeniul business-ului este esențială pentru că pe baza ei  se construiește zi de zi imaginea companiei. Astfel, se evidențiază prin tot ce face și prin tot ce spune. Respectarea regulilor de bune maniere în acest domeniu sunt mai mult decât esențiale, sunt cartea de vizită ce o reprezintă întotdeauna. Iar o primă impresie impecabilă poate aduce milioane în euro, în relații, în parteneriate.

Un om de afaceri cunoaște că o relație de încredere se construiește încă din momentul în care a strâns ferm și corect mâna partenerului, din momentul în care a știut să comunice eficient și să-și controleze limbajul nonverbal. Totodată, a ști să faci prezentările, atât în timpul liber, cât și în interes de serviciu, a ști să folosești mici gesturi de politețe între bărbați și femei, conform regulilor de bune maniere este un beneficiu care influențează pozitiv asupra imaginii unui businessman sau a unei business lady.

E-manierele, la fel, sunt obligatorii de a fi respectate într-o scrisoare, în conversațiile electronice, telefonice, teleconferințele, videoconferințele. Eticheta cere să aveți grijă de acuratețea mesajului. Acesta trebuie să exprime o gândire clară, coerentă, să fie redactat într-un stil îngrijit, să respectați formulele de politeţe, iar conţinutul să nu fie unul compromiţător.

Este manierat să răspundeți la mesaj în timp util, până la 24 de ore. Totodată, vă recomand să evitați folosirea prescurtărilor, a cuvintelor din jargon, deoarece vă pierdeți credibilitatea. Aveți grijă cum înmânați cărţile de vizită și cui. Este lipsit de eleganţă să împarţi cărţi de vizită oricui.

Maniera în care se adresează sau comunică cu personalul, respectarea cuvântului, gestionarea corectă a timpului sau dacă obișnuiește să întârzie la întâlnirile de afaceri, mașina care o conduce, stilul vestimentar, accesoriile pe care le poartă sunt doar unele detalii care vorbesc foarte clar despre nivelul de inteligență și cifra de afaceri a unei persoane în domeniu.

O întâlnire de afaceri, de obicei, începe cu o masă, ori se încheie la un pahar de vorbă, iar respectarea comportamentului manierat îl influențează pe partener să-și facă anumite concluzii. De aceea, nu doar comportamentul, dar și plasarea anumitor obiecte pe masă, folosirea corectă a tacâmurilor, a ști să mănânci corect anumite feluri reprezintă ”clasa” pe care o impui celorlalți.

În acest sens, recomand să cunoașteți și să respectați cu atenție cei ”7 ani de-acasă” în business.

P.S. Material publicat în revista on-line businessmagazin.md.

 

Etichete: , , , , , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: