RSS

Trebuie să meriți să fii părinte

10 Iul

parinti

Trebuie să meriți să fii părinte. Nu poate deveni oricine…

Cît de frumoase, cît de speciale sunt femeile însărcinate. Și fața, și ochii, și privirea, și părul, și zîmbetul, și mîinile, și… totul e mai altfel.

Mi-au venit prin minte astfel de gînduri zburdalnice după ce am participat alături de vreo 200 de părinți la un eveniment, Social media for parents, zilele trecute, la București. S-a vorbit foarte mult despre educația corectă a copiilor, s-au analizat diferite situații. Prin sală cîțiva copii, prea puțin interesați de ceea ce discutau adulții, se jucau, plîngeau, erau în lumea lor. Alte cîteva mămici, cu totul speciale, avînd o burtică foarte sexy, se împărtășeau cu experiența.

Noi, cîteva, foarte puține, fără o bogată experiență în trezitul nopților de la strigătul drăgostos al copilului, am admirat cu mare drag poveștile lor. Cel mai mult m-au impresionat poveștile de viață ale tăticilor, care au și bloguri create special pentru a descrie fiecare pățanie a copiiilor lor. Sunt speciali acești oameni, îi identifici dintr-o sută pe cei care au experiența schimbării unui scutec sau găsirii celei mai bune grădinițe. Mă emoționează mult acest subiect, gîndindu-mă cum ar fi să am și eu în față copia mea, bucățică din sufletul meu.

Probabil, din dorința de a vedea în jur copii speciali, frumoși și inteligenți am avut ideea de a deschide o școală de bune maniere, la 25 de ani. Au trecut deja 3 ani de cînd cuprind în brațe cei mai inteligenți copii, de cînd mă joc cu ei așa cum aș face cu ai mei, de cînd le ascult atentă fiecare istorioară, de cînd mă bucur pentru fiecare progres pe care îl fac ei. Sunt fericită văzîndu-i cu cît interes vin la orele de bune maniere și respectă regulile cu atîta sîrguință.

noi

Concluzionînd, voi spune doar cîteva idei care, cred, că merită să fie reținute.

Părinții au dificultăți cu copiii avînd, de fapt, probleme cu ei, înșiși.

Ceea ce văd copii la părinți imită 90%. Dacă citești asta văd și ei, dacă înjuri asta fac, dacă privești TV, asta vor vrea și ei să facă.

Cuplu fericit – copil sănătos.

Relația actuală cu copilul are urmări a modului de educație a părintelui.

E greu să oferi ceea ce nu ai primit în copilărie.

Cum convingem copii să lase gîndul de la tableta, internet? Le oferim ocupații alternative sport, cursuri de dezvoltare, gimnastică, dansuri, ore de șah.

Descoperă la ce e bun copilul tău pînă la vîrsta de 7 ani: e curajos sau mai retras, îi place să numere sau să deseneze, să comunice mult sau să joace fotbal, să cînte sau să danseze.

…………………………………………………………………

Mulţumesc părinților mei pentru tot ce fac pentru mine.

Mulțumesc mamei pentru sprijinul și cuvintele atît de clade și răbdarea cu care m-a alintat atît de mult.

Mulțumesc tatălui pentru mîncarea atît de gustoasă și pentru toată munca pe care o depune pentru mine și sora mea.

eu

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 10 Iulie 2014 în Trăiri

 

Etichete: , , ,

Lasă un răspuns

 
