RSS

“Nu-mi place să citesc ”

15 Oct

carte

“N-am nici o carte în casă.

În general nu-mi place să citesc.

Eu sunt un realist, trăiesc doar cu ceea ce simt, ce pipăi, dar nu cu niște invenții, niște vise ale cuiva.

Consider că pierd timp dacă m-aș lăsa dus de val și aș merge la librărie, aș alege cea mai interesantă carte pe care dacă aș pune mîna aș simți cum mă roagă să o iau cu mine. În acest timp aș putea ieși cu prietenii, aș putea merge la un film, aș putea cuceri pe cineva, aș putea scrie un raport pentru muncă.

Nu.

Nu cred că cele scrise în cărți mă pot ajuta să mă regăsesc, să mă bucur împreună cu personajul, să plîng alături de autor. Eu mă simt bine în lumea mea, nu trăiesc prin povești, prin exemple citite, prin citate experimentate. Încerc să fiu unic, să trăiesc așa cum văd lumea, viața.

Tu crezi că eu aș fi o altă persoană dacă aș citi o carte, două, trei, cîte una în fiecare lună, cîte una în fiecare săptămînă?

Tu chiar crezi că ești mai bogată spiritual dacă-ți acorzi timp lecturii?

Tu consideri că este o artă să știi a găsi cărți ce te învață să fii o valoare, să devii o personalitate, să te regăsești?

Tu chiar ești naivă. ”

P.S. O discuție de zilele trecute. Nu vreau să comentez. E prea trist.

“În viață trebuie să înveți să citești printre rânduri și în oameni. Să citești printre vorbele lor și chiar dincolo de ele. Uneori, un oftat povestește mai mult decât un roman-fluviu, o privire – mai mult decât o bibliotecă.”

(Ileana Vulpescu)

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 15 Octombrie 2013 în Gînduri

 

Etichete: , , , ,

Lasă un răspuns

 
