RSS

Tragedia unui copil nevinovat

25 Noi

Ce înseamnă un copil? Un viitor, un nou început, o speranţă, un ajutor la bătrâneţe…

Da. Nu ştiu. Poate. Cred că aceste răspunsuri le auzim cel mai des.

Eu ştiu de ce îmi doresc un copil. Pentru că sunt capabilă să-l educ, să-l formez într-un mediu favorabil. Împreună cu tatăl său, suntem 2 persoane destul de mature, educate, cu multe, multe posibilităţi şi cu siguranţă avem ce-i oferi.

Vineri, am fost la Nisporeni, împreună cu Tudor Zbârnea, marele pictor, născut tot aici, la centrul de copii, “Renaşterea”, ce provin din familii defavorizate, monoparentale, fără părinţi sau din familii cu mulţi copii, şi am avut nevoie de câteva zile să-mi revin după ce am văzut acolo. Copii cu o pregătire de viaţă foarte slabă, îmbrăcaţi în cele mai simple haine, şi acestea dăruite, cu încălţămintea ruptă. Cei mai mulţi nici nu ştiu că trebuie să aibă o batistă la îndemână pentru nas. Deşi sunt foarte mici au deja dinţii stricaţi, probabil nici nu ştiu că este corect să-şi spele dinţii cel puţin odată pe zi. Acasă au condiţii greu de imaginat, cu părinţi care au grijă să nu le lipsească paharul plin mereu, care au grijă să nască de 2 ori pe an, deşi nu au cu ce-i întreţine sau din cei care nici nu ştiu ce înseamnă să spui mama şi tata, pentru că au decedat în urma unui accident rutier.

La fiecare 6 luni, câte 30 de copii din orăşel sunt selectaţi pentru a trece prin acest centru unde îşi fac temele, acumulează cunoştinţe, citesc, mănâncă.

Sunt născută la Nisporeni, dar după 4 ani, atunci când părinţii mei au divorţat mama a decis să meargă în sat la buneii mei, părinţii ei, la Bălăneşti, pentru a lua viaţa de la capăt. A fost greu, am luptat împreună timp de 5 ani. Îmi amintesc cum mama îmi explica că eu am tată, că un copil nu poate să apară pe lume dacă nu există o femeie şi un bărbat, dar eu l-am văzut doar de câteva ori până în prezent.

Probabil asta are urmări şi acum. Probabil acesta este un motiv foarte serios care mă face să fiu aproape de cei mai trişti ca noi, de cei care îşi doresc să devină ceva în viaţă şi ştiu să lupte. În acest sens, eu sunt o luptătoare înrăită. Atunci când toţi îmi spun că nu voi reuşi, atunci eu cred cel mai tare şi lupt până la sfârşit.

Aşa într-o dimineaţă mi-a venit ideea de a crea şcoala Manierelor Elegante “ABeZe”, după un an, la fel, într-o dimineaţă mi-a venit ideea de a face un târg de caritate pentru aceşti copii nevinovaţi, care în scrisoarea pentru Moş Crăciun au pus multe dorinţe, dar sunt foarte siguri că nici în acest an nu li se va îndeplini dorinţele, pentru că părinţii nu au bani.

Atunci când le-am explicat că am venit la ei în vizită pentru a-i ajuta, nu au crezut, pentru că au pierdut speranţa în Moş Crăciun. Copii sunt sinceri şi au dorinţe mari, haideţi să-i ajutăm! Eu voi face tot ce-mi stă în puteri şi mulţumesc celor care cred în mine şi îmi oferă ajutor.

Mulţumesc Ina Chitaru, Tudor Zbârnea, directorul Muzeului Naţional de Artă. Mulţumesc Zina Izbaş, Ludmila Andronic, Georgeta Stepanov, Zinaida Vârlan, Lucia Berdos.

P.S. Mi-am propus să organizez din numele şcolii pe care o conduc un târg de caritate în mare parte cu oameni din Nisporeni care sunt realizaţi, care au ce vinde, iar din banii adunaţi să le cumpărăm ceea de ce au nevoie la Centru şi să le organizăm o vizită cu multe surprize la Chişinău. Astfel, duminică, 16 decembrie, la Muzeul Naţional de Artă, începând cu ora 12:00, vă aşteptăm într-un număr cât mai mare. Doar atât vă spun acum cu alte detalii revin foarte curând.

 
Un comentariu

Scris de pe 25 Noiembrie 2012 în Trăiri

 

Etichete: , , , ,

One response to “Tragedia unui copil nevinovat

  1. Corina Cojocaru

    26 Noiembrie 2012 at 8:34

    Mereu am fost miscata de situatia copiilor fara parinti! Ma gandeam ce e in inima lor atunci cand merg la culcare si nu le citeste nimeni, ce fac atunci cand le vine pofta de ceva foarte gustos, cine saruta atunci cand se lovesc…. greu, foarte greu!

     

Lasă un răspuns

 
