RSS

Stela Moldovanu: “Seriozitate, corectitudine, insistenţă – dacă vrei să reuşeşti”

05 Noi

Pe Stela Moldovanu, directoarea salonului molDeco, o cunosc de puţin timp, dar suficient pentru a înţelege că realizează totul cu atâta pasiune şi dăruire încât îi reuşesc multe lucruri frumoase. Originară din s. Boldureşti r-nul Nisporeni, Stela Moldovanu este o femeie care se bucură de aprecieri şi de succes doar pentru că a depus foarte multă muncă pentru a construi ceva trainic. Conduce de 8 ani, împreună cu soţul ei, o afacere, care are 14 angajaţi. Un salon de rame şi decor interior cu cel mai mare sortiment din R. Moldova, dar şi art-postere şi bijuterii hand made, bucurându-se de fidelitatea tot mai multor clienţi. Ideea afacerii a venit din pasiunea pentru broderie, moştenire de la bunica sa.

Trăieşte o iubire adevărată alături de soţul ei, Sergiu, bucurându-se împreună de cele două fiice, Bianca și Anuk, eleve în clasa a II şi a IV-a. De curând, Stela a aflat că va aduce pe lume şi un băieţel.

Prin acest interviu mi-am dorit să o descopăr pe Stela altfel decât colegii săi, de aceea consider că cel mai indicat pentru a o descrie este soţul ei, Sergiu care mi-a mărturisit că: “Stela este un izvor de energie, plină de fantezie, de emoţii. Ea este totul pentru mine. În fiecare zi trăim ceva nou, găsim ceva nou. Este o mamă ideală, pe care mi-am dorit-o mereu, o soţie de care nu te poţi sătura niciodată, o prietenă adevărată”.

Din momentul în care s-au cunoscut până a cerut-o în căsătorie a durat doar câteva luni. “Din prima clipă în care am văzut-o pe Stela am zis că este mama pe care o doresc pentru copii mei şi femeia pe care o vreau alături. Iar aceşti 11 ani au fost plini de bucurii, de realizări, călătorii şi plăceri”.

Zi de zi împreună, soţii Moldovanu au scăpat de stereotipul că nu este bine să lucrezi împreună. “Noi credem că doar împreună poţi să reuşeşti, să faci mai multe lucruri şi sunt prea multe exemple care demonstrează că facem bine şi nu numai în lucru, dar şi urmaşii noştri. Mă bucur pentru ea şi o susţin în tot ceea ce face”, a menţionat Sergiu Moldovanu.

Despre afacerea care a făcut-o cunoscută pe Stela Moldovanu povesteşte cu mult drag, de aceea vă îndemn să citiţi şi să vă inspiraţi.

1.Fiecare persoană este rodul muncii sale. dvs câtă muncă aţi depus pentru a aduce la starea de astăzi acest salon?

Nu am avut intenţia de a face capital deodată, dar de a primi plăcere în fiecare zi de la ceea ce fac şi a oferi plăcere oamenilor care intră în salon. În acest mod dăruind pasiunea mea tuturor am realizat lucruri de care la început nu ne-am putut imagina. Am obţinut un gen de loialitate din partea clienţilor care ne dau mut mai multe decât doar banii lor pentru produsele noastre.

Totul a început din pasiunea mea pentru broderie  şi pentru a face rame mergeam la unicul atelier din Chişinău pe atunci. Când am văzut că se poate face mult mai mult în acest domeniu, că se pot importa mult mai multe lucruri frumoase am mers direct la producători şi încet am crescut acest salon până la sortimentul pe care îl avem astăzi, care este cel mai mare din R. Moldova.

2. Cât timp a durat de la idee până la deschiderea afacerii?

Foarte puţin. Am mers la câteva fabrici din Italia, am luat un stoc mic de profile pentru rame, nu aveam un capital mare pentru a investi, şi aşa a început totul cu paşi mici, siguri şi cu multă perseverenţă în fiecare zi.

Sunt 8 ani de activitate. În constantă creştere, cu un succes pe care îl vedem în fiecare zi. Nu am avut perioade în care am zis că renunţăm, dar nici nu ne-am imaginat că o să ajungem să avem un spaţiu atât de mare.

3. Ce înseamnă administrarea unui asemenea salon?

Ar fi frumos să zic că în fiecare zi vin la salon şi mă încarc de energie pozitivă, dar este foarte multă muncă, fiind conştientă că dacă nu mă implic în fiecare zi, lucrurile nu vor merge atât de  bine. Orice administrare necesită multă seriozitate, corectitudine, insistenţă, pentru că nu poţi administra ceva odată în săptămână.

4. Toate lucrurile din salon sunt aranjate cu atenţie, cu grijă şi puse aşa ca să fie vizibile pentru fiecare. Cine face acest lucru?

Mi-ar plăcea să zic că eu fac acest lucru, dar este o echipă care mă ajută. Fetele din salon sunt profesioniste, toate au absolvit facultatea de design interior sau vestimentar. Unele detalii le văd eu poate mai bine, dar majoritatea lucurilor se facem în comun.

5. Se întâmplă să mergeţi la oficiu sau acasă la cineva şi să vedeţi ramele de la salon?

Da, se întâmplă în ultimul timp tot mai des şi este foarte plăcut, pentru că asta este un aport pe care l-am făcut pentru această locuinţă. Noi lucrăm cu fiecare lucrare în parte, totul se alege în mod individual, oferim consultaţii, sfaturi în a alege o ramă.

6. Ce evenimente găzduieşte salonul MolDeco?

Pentru noi fiecare expoziţie este un eveniment foarte important, pentru că vedem invitaţii care ne trec pragul. Au fost iarmaroace de bijuterii, iar banii adunaţi i-am donat, expoziţii. Totuşi, cel mai răsunător eveniment a fost expoziţia dedicată Chişinăului vechi care a avut un impact deosebit, pentru că şi Direcția Cultură a Primăriei Chișinău a fost sensibilizată şi au organizat la noi, în cadrul acestei expoziții,  lansarea CD-ului lui Eugen Doga. Aceasta este probabil cea mai mare realizare a noastră şi o onoare deosebită.

Ideea expoziţiei a venit după ce am găsit un album de fotografii vechi, pe fiecare ele fiind numele autorului fotografiei și al orașului nostru. În total au fost expuse peste 150 de fotografii şi cărţi poştale autentice de la începutul sec. XX, împrumutate de la mai multi colecţionari din R. Moldova.

7. Dacă vă dedicaţi atât de mult timp lucrului când reuşiţi să faceţi escapade la Nisporeni?

Tot ce aud despre Nisporeni îmi provoacă o emoţie deosebită. Sunt dependentă de Nisporeni şi mergem cel puțin de 2 ori pe lună la părinţi, pentru că acolo e un aer aparte.

Părinţii, deşi, sunt la vârsta pensionării lucrează foarte productiv.  Mama este medic de familie în sat, iar tata – funcţionar public în or. Nisporeni, după ce  3 mandate a fost primarul satului Boldurești.

Am un frate mai mic cu 2 ani, care are un studiou  video şi foto, de fapt, a încercat să continue profesia mamei să fie medic, dar după 9 ani de medicină a fost nevoit să renunţe. Nu a rezistat sistemului. El şi soţia sa au fost printre cei mai buni studenți în facultate, au avut succese frumoase. Fratele a fost la diferite conferinţe internaţionale, a reprezentat Moldova pe banii proprii, dar nu a mai rezistat. În schimb acum și-a ales o meserie pe care o practică cu mare succes și pasiune.

La finalul interviului am întrebat-o pe Stela Moldovanu când vom fi invitaţi la o expoziţie dedicată raionului Nisporeni.  Însă, pentru a vă ţine în suspans nu vă spun ce răspuns am primit, dar cu siguranţă, în curând venim cu surprize pentru toţi cei din regiune.

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 5 Noiembrie 2012 în Rădăcini nisporenene

 

Etichete: ,

Lasă un răspuns

 
