Bătut şi neglijat. “Protejează-mă! Eu sunt mic!”

Astăzi l-am cunoscut pe Cătălin. Un băieţel de 8 ani din Chişinău. Era aşezat pe o bancă din ograda blocului unde locuiesc şi eu. Avea o faţă tristă şi mi s-a părut că este speriat. M-am apropiat şi am văzut că tremura de frig. Îl întreb de ce nu merge acasă şi mi-a răspuns că nu-şi doreşte să mai fie bătut, să mai strige la el şi a început să plângă. Am reuşit cu greu să-l liniştesc, pentru că spunea că nimeni nu-l iubeşte şi nu-l înţelege.

Conform datelor statistice numărul copiilor care se dezvoltă într-un astfel de mediu este destul de mare, 41% dintre părinţii copiilor de 0-6 ani îşi pedepsesc copii bătându-i. La vârsta de 6-7 ani 57% dintre copii sunt supuşi bătăii ca formă de disciplinare. În acest sens, CNPAC împreună cu Fundaţia „Felicia” au lansat, la începutul lunii noiembrie, o campanie de prevenire a pedepselor corporale şi a tratamentului umilitor aplicat copiilor de vârstă timpurie.

Preşedintele Fundaţiei „Felicia”, Lucia Berdos, mi-a mărturisit că are trei copii crescuți şi educați în diferite perioade ale vieţii lor. „Primul copil l-am născut în anii de studenţie, a doua, fata, – la începutul afacerii noastre şi a treia când deja totul era bine organizat. Astfel, ne-am permis să ne răsfăţăm ca părinţi, pentru că aveam un regret, deoarece mereu eram ocupaţi şi nu am atras atenţia necesară primilor doi copii”.

Lucia Berdos consideră că este bine ca părinţii să nu impună copilului doar ce vor ei, dar să-l asculte, să fie prieten cu el, să îi ofere cât mai multă afecţiune, dragoste. „Noi foarte des neglijăm ceea ce vrea copilul, părintele atunci când spune că aşa trebuie, obligatoriu se gândeşte doar la sine”.

Îndrăgitul scriitor Iulian Filip, prezent la eveniment, a specificat că un copil trebuie aşteptat cu dragoste şi atunci când apare pe lume părinţii să fie foarte atenţi ce-i trebuie micuţului, deoarece el nu poate spune în cuvinte. Iar despre pedeapsa cu o palmă sau cu bătaia crede că nu sunt metode de educare. „Nu este uşor să fii părinte. Mai rar trebuie să-i dai din deget copilului, în schimb trebuie să-i explici, dar să nu-i interzici, spunându-i mereu că nu se poate”.

Campania “Protejează-mă! Eu sunt mic!” este adresată părinţilor care au copii cu vârsta cuprinsă între 0-6 ani şi persoanelor responsabile de educarea lor.

Fundaţia „Felicia”, destinată copiilor şi tinerilor, este la prima acţiune de caritate şi are drept scop promovarea modului sănătos de viaţă.

Un gând despre &8222;Bătut şi neglijat. “Protejează-mă! Eu sunt mic!”&8221;

  1. Imi aduc perfect aceasta Campanie si tare era amuzanta cintareata G.Voinovan promovind printr-un cintecel acest slogan ,, Protejeaza-ma, eu sunt mic” aia care isi trosneste copii cu pumnii in cap, chiar fetita ei de 13 ani mi s-a plins in nenumarate ori de pumnii primiti in moalele capului sau pe gemenii ei ii alunga cu o palma si le zice ,, mars de aici”. Ar trebui alese corect persoanele de promovare a astfel de Campanii.

Lasă un răspuns

