Ar fi o soluţie sinuciderea?

Cum ar fi dacă m-aş fi născut într-o familie de romi? Cum ar fi dacă casa mea ar fi fost orfelinatul, iar frate şi soră mi-ar fi ceilalţi copii părăsiţi ca şi mine? Cum ar fi dacă m-aş fi născut cu sindromul down? Sincer îmi este foarte greu să răspund măcar la una din aceste întrebări, dar, cu siguranţă i-aş mulţumi celui de sus pentru faptul că m-am născut, că am o mie de dorinţe, că sunt destul de puternică să trec peste toate greutăţile.

Copii din asemenea situaţii sunt fericiţi aşa cum sunt ei. Deşi îşi doresc ca atunci când vor creşte şi vor avea familia lor să nu discrimineze pe nimeni, să fie fericiţi şi realizaţi. Astăzi, în cadrul inaugurării expoziţiei de fotografie inedită „Toţi diferiţi, Toţi egali”, am cunoscut câteva fetiţe predestinate cu o asemenea soartă ca cea enumerată mai sus şi sunt optimiste şi încrezute că vor ajunge personalităţi cu funcţii importante.

Privindu-le ochii de copil am văzut atâta sclipire, atâta sinceritate, atâtea dorinţe, emoţii, fericire, atâta sinceritate, dar într-un colţişor, ascunsă atent am observat o umbră de tristeţe. Pentru că ei îşi doresc să fie egali, ei nu vor să fie consideraţi diferiţi, dar… nu ştiu dacă mulţi înţeleg acest lucru.

Nu cred că merită să-i condamnăm pentru că ei nu poartă nici o vină. Nu trebuie să le reproşăm nimic, trebuie doar să le întindem o mână de ajutor, un sfat, un zâmbet, iar ei ne vor mulţumi cu blândeţea şi respectul lor.

E adevărat că niciodată nu ai stat să meditezi, cel puţin 5 minute, la astfel de momente? E adevărat că niciodată nu ţi-ai dedicat 5 minute din timpul tău unor astfel de persoane?

Bucură-te pentru că eşti aşa cum eşti, dar aminteşte-ţi că sfatul tău poate salva o viaţă. Suntem toţi diferiţi, dar toţi egali!!!

Lasă un răspuns

