RSS

Bunele maniere la telefon

01 Aug

„Alo”?! Din momentul în care aţi răspuns la telefon, persoana de la celălalt capăt al firului îşi poate crea o impresie despre starea dumneavoastră. Fie că sunteţi supărat(ă), indignat(ă), grăbit(ă) sau, dimportivă, sunteţi binevoitor(oare) şi aveţi dispoziţie pentru a avea o discuţie.

În acest caz, un om civilizat va respecta anumite reguli, pentru ca persoana care a telefonat să nu se simtă vinovată. Deşi nu vedeţi interlocutorul, bunele maniere vă obligă să răspundeţi/să vorbiţi la telefon cu bunătate, cu amabilitate, schiţând şi un zîmbet.

– Când sunteţi ocupaţi, când în casă este gălăgie sau sunteți la bucătărie, nu răspundeţi de la primul semnal, ci ar fi bine să opriţi totul şi să răspundeţi cu calm, fără a reproşa că din cauza lui era să se întâmple ceva. Or, când unele activităţi nu pot fi întrerupte este de preferat să nu ridicaţi receptorul.

– Dacă o convorbire telefonică este întreruptă, nu veți suna dvs., ci interlocutorul, pentru că este posibil să vă căutaţi reciproc, iar telefonul va suna ocupat mereu.

– Este bine să ţineți cont de programul colegilor și al prietenilor. Să deranjați mai devreme de ora 8:00 sau mai tîrziu de ora 20:00.

– În cazul în care ați format greşit numărul, vă cereți scuze respectuos, iar în situația în care vi se răspunde cu injurii, vă păstrați calmul, demonstrînd că sunteți un om educat.

– Nu vorbiţi la telefon în timp ce alergaţi.

Cum procedaţi când aveţi pe cineva în vizită şi sună telefonul?

Dacă este o scurtă conversaţie vorbiţi, după care vă cereţi scuze, însă este inadmisibil să purtaţi o lungă conversaţie telefonică de faţă cu musafirii.

Situaţii în care nu se recomandă să folosiţi telefonul

– La restaurant, la recepţie, în vizită, la teatru, la concert, la expoziţii, în muzeu, la biserică, la interviul de angajare.

– Nu se face prin telefon o invitaţie la o masa festivă (recepţie, logodnă, nuntă, botez).

– Nu se transmit prin telefon condoleanţe, ci personal sau în scris.

Cu certitudine, bunele maniere sunt necesare chiar şi atunci când vorbiţi la telefon. De aceea, vă îndemn să fiţi atenţi la modalitatea, dar, în special, la tonalitatea vocii în timpul unei conversaţia la telefon.

În materialul următor veţi afla importanţa şi necesitatea bunelor maniere în viaţa de zi cu zi.

Cursurile predate la şcoala “ABeZe”: administrarea afacerilor, curs de bune maniere, ore de dicţie (eliminarea accentului rusesc, modelarea vocii, pronunţarea corectă în limba română), curs de psihologie motivaţională (individual).

Tel. 0 (22) 22-69-83,

Mob. 0682 100 06,

e-mail: sme.abeze@gmail.com,

web: abeze.md

P.S. Material publicat în ziarul TIMPUL, vineri, 13 iulie, 2012 şi pe site-ul PERFECTE.MD

 

Etichete: , , , , , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: