RSS

Aseară la Palat

22 Iul

 

Împătimiţii, ca şi mine, de stilul de viaţă a celor care sunt obligaţi prin natura lor să respecte bunele maniere, adică regii, prinţesele găsesc tot felul de tangenţe cu domeniul care îi interesează.

Aşa se face că aseară am vizitat Palatul Mogoşoaia, situat lângă Bucureşti. Un palat construit între anii 1698-1702 de domnitorul Ţării Româneşti, Constantin Brâncoveanu.

Deşi au trecut mai bine de 300 de ani şi desluşeşti cu greu inscripţiile de pe cavoul familiei regale am simţit aerul impunător şi dominant din acea vreme. Am încercat să-mi imaginez, urcându-mă pe turnul de veghe, cum era privită lumea de acolo, de sus. Simţeam că zbor mergând pe cărările din curtea Palatului, aveam o senzaţie nemaipomenită plimbându-mă pe marginea lacului plin de flori din spatele palatului. Mi se făcea „pielea de găină” la atingerea obiectelor care poartă amprenta anilor.

Totul evoluează de la o zi la alta, multe se schimbă, dar cele câteva ha de pământ înconjurate cu un gard care datează din acea perioadă rămâne aproape intact. Într-o stare aproape perfectă, cele 7 clădiri de la Palat, cu multe amintiri dintre cele mai diverse, veghează atent şi rezistă cu putere presiunilor atmosferice.

Istoria spune că Constantin Brâncoveanu (n.1654 – d.15 august 1714) a fost un mare boier, Domn al Țării Românești între anii 1688 și 1714, nepotul domnitorului Șerban Cantacuzino. În 1714 a fost executat la Istanbul, împreună cu cei patru fii ai săi (Constantin, Ștefan, Radu și Matei), precum și cu sfetnicul său Ianache Văcărescu. Cu toții sunt venerați de către Biserica Ortodoxă Română, sub numele de Sfinții Mucenici Brâncoveni.

 

 

 

 

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 22 Iulie 2012 în Trăiri

 

Etichete: , , , ,

Lasă un răspuns

 
