Moldoveanul cu „stofă” de afacerist în România

Îl cunosc pe Ştefan Vasiliu de vreo 11 ani. Este originar din or. Nisporeni şi am locuit, o perioadă, în acelaşi bloc. Mereu a creat o impresie bună tuturor celor cu care a comunicat. Este liniştit, sigur pe sine şi pe ceea ce face, descurcăreţ şi un bun sfătuitor 🙂 (ştie el de ce spun aşa).

Firea sa creativă şi mereu inventivă l-a făcut să aleagă, în profesie arta, designul, lucrurile frumoase, într-un cuvânt. De pe la 15 ani a decis să-şi facă studiile în România. „Am plecat imediat după ciclul gimnazial pe urmele pasiunii mele – pictura şi aşa am devenit elev al liceului de artă ”Ciprian Porumbescu”,  din Suceava secţia Arte plastice şi decorative în clasa dnei Lucia Puşcaşu. După care am devenit student la Universitatea de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu” şi pe parcurs am descoperit pasiunea pentru design şi advertising”, povesteşte Ştefan.

Plecat de la o vârstă foarte tânără de acasă, dintr-un orăşel mic, cu o populaţie de peste 12 mii de locuitori, într-un oraş, considerat cea mai aglomerată metropolă europeană, cu o populaţie de peste 2 milioane de persoane, Ştefan spune că a avut o perioadă de adaptare fără probleme, fiind înconjurat de oameni cu care a împărţit aceeaşi pasiune.

De aici a pornit ideea unei afaceri, în acest domeniu, creând cu mult gust agenţia de publicitate „Compas Studio”. Timpul a trecut foarte repede, iar bagajul de cunoştinţe a devenit tot mai bogat, astfel că în cadrul unui proiect de design realizat de Ştefan împreună cu unii colegi, în 2008, au ajuns la ideea că este nevoie de o anumită sursă de lumină flexibilă foarte subţire „şi mi-am da seama că nici o firmă din România nu poate realiza soluţia respectivă”.

Ceva, totuşi, parcă nu era suficient, ceva mai trebuia să urmeze, astfel, „am început să caut în altă parte idei pentru a duce la bun sfârşit proiectul şi cu ajutorul unei prietene mai experimentată ca mine în domeniul importului am reuşit să aducem produsele din China, oferind, astfel, soluţiile ideale pentru un alt decor de interior şi pe piaţa din România. Aşa a luat naştere „Light Solutions„, în 2011, îmi mărturiseşte cu mândrie şi satisfacţie Ştefan.

Pe larg firma se ocupă cu distribuirea benzilor, foliilor, fibrelor, bannerelor luminoase, elemente de decor care se asortează perfect cu orice încăpere, fie restaurant, club, bar, birou sau chiar propria casă. Avantajul produselor menţionate este faptul că ele sunt flexibile (având o grosime de numai 0.5 mm pot fi îndoite și curbate), pot fi montate unde neoanele sau alte soluții de iluminat nu pot fi instalate, consumă cu până la 90% mai puţin decât banalele becuri și au o perioadă de viață foarte lungă (peste 20.000 de ore). Sunt rezistente la umiditate şi variaţiile temperaturii şi nu degajă căldură.

Mai mult, Ştefan vorbeşte despre concurenţă ca despre ceva firesc, explicând că ea există în orice domeniu. „Cu cât afacerea începe să fie mai vizibilă pe piaţă cu atât concurenţa devine mai acerbă, e normal să fie aşa. Dacă succesul ar fi uşor, cu siguranţă, toţi am fi plini de succes”, specifică tânărul afacerist.

Întrebându-l dacă nu-şi va extinde afacerea şi în Republica Moldova, interlocutorul meu a răspuns pozitiv cu o siguranţă demnă de invidiat, fapt ce dovedeşte că se gândeşte, totuşi, şi de acolo la ţara sa de origine. „Da, anume produsele Light Solutions doresc să le export şi peste Prut. Cred că există şi în Moldova designeri şi firme de advertising cu viziune care pot beneficia de soluţiile noastre”.

În context, Ştefan mi-a mărturisit că îşi doreşte să se întoarcă în R. Moldova. „Mă leagă prea multe lucruri de Moldova, dar vreau să mă întorc în momentul în care o să simt că pot schimba sau realiza ceva acolo. E păcat să lăsăm părinţii la răscrucea unor interese politice”.

Acum, businessmanul moldovean a ajuns o persoană care se mândreşte cu ceea ce face şi poate oferi cu uşurinţă sfaturi şi altor tineri care doresc să realizeze ceva. „În primul rând să fie receptivi la noile idei. Să experimenteze noi abordări. Să se asigure că sunt înconjuraţi de oameni de succes de la care au ce învăţa. Nu vei avea niciodată succes dacă nu faci ceea ce îţi place. Şi să elimine din vocabular cuvintele „imposibil”, „nu va merge”, „n-are rost să încerc””.

În concluzie pot spune doar că vecinul meu este, cu siguranţă, un exemplu demn de urmat!!!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s