RSS

De ce iubesc Moldova după 20 de ani de independenţă

24 Aug

27 august 1991. O zi aparent liniştită, în special pentru noi, cei de la ţară, care nu aveam idee ce se întâmplă în capitală. Pe atunci nu existau tehnologiile avansate şi nu se transmitea în direct orice eveniment, de aceea, îmi amintesc momentul în care am deschis televizorul şi am văzut ce s-a întâmplat peste zi – am rămas uimiţi.

Atunci totul era altfel. S-au schimbat multe, poate prea multe de atunci. În ’91 erau în viaţă poetul Grigore Vieru, cântăreţii Ion şi Doina Aldea-Teodorovici, bunica mea Ecaterina Sorici.

Atunci şi părinţii mei erau mai tineri, eu eram copil, aveam doar 6 ani, şi aproape toţi din cei plecaţi peste hotarele ţării erau acasă.

20 de ani de independenţă.

De ce iubesc R. Moldova? Am călătorit în multe ţări (România, Ucraina, Bulgaria, Franţa, Spania, Italia, Elveţia, Turcia, Cehia), timp în care am reuşit să înţeleg de ce iubesc Moldova.

– pentru că este ţara mea de origine unde sunt părinţii, sora mea, buneii, prietenii mei;

– pentru că îmi place limba armonioasă;

– pentru că aici m-am format ca personalitate;

– pentru că este o ţară liniştită cu puţini terorişti;

– pentru că mă simt cel mai bine, mă simt liber;

– pentru că sunt fructe şi legume proaspete şi fără E-uri;

– pentru pădurile cu aerul lor curat;

– pentru că iubesc Moldova, Republica Moldova.

Mă bucur foarte mult că datorită profesiei mele de jurnalist am reuşit să particip, anul trecut, la procesul de restabilire a Declaraţiei de Independenţă, după ce documentul original a fost ars în totalitate în urma devastărilor clădirii Parlamentului şi Preşedinţiei din 7 aprilie 2009. Nu că aş fi semnat eu, dar am fost prezentă la şedinţele deputaţilor din primul Parlament şi am fost printre primii care a ţinut în mână documentul refăcut.

 

 
2 comentarii

Scris de pe 24 August 2011 în Gînduri

 

Etichete: , , , , ,

2 responses to “De ce iubesc Moldova după 20 de ani de independenţă

  1. rupta

    26 August 2011 at 10:43

    Iubesc Moldova, te iubesc si pe tine!!!!!

     
  2. szaszsebespaul

    26 August 2011 at 17:27

    La Multi ani tuturor locuitorilor

     

Lasă un răspuns

 
