Jocul de-a alabala la ţară

Era seară. O seară frumoasă de vară la ţară, la Bălăneşti, Nisporeni.

Am ajuns târziu deja când „se îngâna ziua cu noaptea”, cum spunea răposata bunica mea, Ecaterina, adică atunci când soarele pleacă la culcare şi vine luna la strajă.

O linişte profundă m-a cuprins. Ajunsă acolo am avut impresia că am păşit pe un alt tărâm. Trăieşti totul mai altfel. Ş-apoi este casa părinţilor mei, acolo unde am făcut zeci de năzbâtii, unde am învăţat atât de multe lucruri.

Aerul mereu proaspăt, fructele şi legumele fără E-uri, desculţ prin iarba verde din ogradă, întâmpinată de cei doi câini, unul de vânătoare, (pasiunea tatălui meu) şi doi pisici, unul dintre ei a venit într-o dimineaţă „fosăindu-mi” la ureche şi foarte insistent mă împingea într-o parte (m-am trezit cu zâmbetul pe buze atunci).

În una din cele câteva zile de vacanţă petrecute la ţară am „pufnit” în râs în timp ce o boare de vânt se juca nestingherit cu o frunză din copacul de măr sădit vreo 5 ani în urmă de mine, sora mea şi tata, pisicul cel roşcat se tolănea lenos la soare pe prispa casei încercând să ademenească un şoarece prins mai devreme.

Câteva seri la rând îmi plăcea să privesc şi să vorbesc cu luna. E greu să redau în cuvinte (pentru că în oraş nu am văzut niciodată aşa minunăţie) frumuseţea, liniştea, senzaţiile pe care le-am trăit în seara cu lună plină.

Am aflat mai multe lucruri interesante şi dacă mai aveam timp, cu siguranţă, îmi povestea încă multe lucruri. Este o povestitoare iscusită şi are milioane de poveşti de spus, pentru că în fiecare seară este ca un sfeşnic ce veghează atentă asupra a tot atâtor cupluri îndrăgostite. Despre una din poveştile auzite de la ea voi scrie în următorul material pe blog.

Au fost câteva zile aşteptate de mult timp, în care mi-am pus gândurile în ordine, în care mi-am făcut mai multe planuri pentru toamna pe care presimt că o să fie destul de încărcată, am mai citit o carte despre bunele maniere, am simţit libertatea de a fi liniştit, dar şi am ascuns atâta energie pozitivă încât îmi va ajunge muuuuult timp.

Un gând despre &8222;Jocul de-a alabala la ţară&8221;

Lasă un răspuns

