Nicoleta Gavriliță – un talent în devenire

NOTĂ: Interviul a fost publicat pe 18 Aprilie 2011 pe site-ul http://www.arena.md

Muzica pe care o cântă Nicoleta Gavriliță, elevă în clasa 11 la liceul ”Mircea Eliade”  merită să fie ascultată pentru că prin muzică ea comunică, transmite idei, mesaje. „Probabil muzica e în sângele meu, trăieşte în mine. Am păstrat dragostea pentru muzică şi calităţile de la părinţii mei, care sunt muzicieni”. A participat la mai multe concursuri de muzică, primul dintre ele a fost „Южный Экспресс”, în Yalta, la vârsta de 12 ani, şi a obţinut locul I, apoi “The Land Under The White Wings”– Belorusia unde a obţinut trofeul; Festivalul “Trixie”-Bulgaria, Balchik – premiul II; concursul cântecului francez “Chantons amis!”, Chişinău, de asemenea – trofeul; “Portativul veseliei” 2008, Craiova – locul I.

La selecţia naţională Eurovision a participat de patru ori. Primii doi ani a participat în calitate de back-vocalist pentru interpreţii Galina Şkoda, Cezara şi trupa „Brand”. În calitate de concurentă a participat în prima semifinală a selecţiei din 2010, iar în acest an s-a clasat în finală.

Pe viitor, încă nu a decis dacă numele scenic va rămâne Nicoleta Gavriliță sau îl va schimba. Iar la capitolul flori, Nicoleta are o părere împărţită pentru că nu îi place obiceiul de a se dărui flori cu ocazia zilelor de naştere sau nunţi. Ea consideră că trebuie să vadă florile cum cresc, cum trăiesc, dar nu cum mor. Ar prefera să primească în dar ciocolată sau bomboane în loc de flori.

Îi place să se implice în proiecte de caritate. „Am participat la acţiunea de caritate organizată de Fundaţia „Viorica Nagacevschi”, precum şi în diverse concerte pentru copii, organizate în şcolile-internat din diverse localităţi din republică.

Nicoleta spune bucuroasă că mai mulţi o aseamănă cu actriţa Uma Thurman, pe care o admiră foarte mult. Însă, după stilul de a cânta şi voce este comparată cu Katy Perry.

– Cum ai descoperit că poți cânta?

Talentul meu a fost descoperit când aveam vârsta de 6 ani, la ziua de naştere a mamei, unde am luat microfonul şi am început a cânta cunoscuta melodie „Ветер с моря дул” prin care am şocat toţi invitaţii şi chiar pe părinţii mei. Atunci părinţii au auzit pentru prima oară că posed auz muzical şi calităţi vocale.

– Dacă nu ai cânta ce ți-ar plăcea să faci?

Cred că dacă nu aş cânta, m-aş ocupa foarte serios de actorie şi aş deveni actriţă de film sau m-aş face designer vestimentar.

– Ce ești dispusă să faci pentru a câștiga succesul?

Să muncesc mult, să fiu perseverentă, să acumulez multă experienţă şi să profit de orice oportunitate care-mi va apărea în viaţă.

– Te consideri vedeta școlii?

Deși mă cunosc majoritatea elevilor din liceu, nu pot să afirm acest lucru. Am mulți prieteni sau ”fani’ care mă susțin și mă admiră pentru ceea ce fac, însă în timpul când sunt la liceu, sunt la același nivel ca și ceilalți elevi și nicidecum mai presus.

– Cum a fost prima apariție scenică?

Prima oară am ieşit pe scenă la concursul „Steaua Elatului” de unde am amintiri triste. Interpretând piesa „Vise” după primul refren al piesei am uitat versurile şi începusem să cânt „la la la” – după care toată sala a început să râdă. După ce cântasem toată strofa cu „la la la”, deja fiind roşie de nervi şi ruşine, începusem să dansez călcând pe firul de la microfon şi deconectându-l. Evoluţi a în scenă a sfârşit cu scandal şi isterie pe care am făcut-o chiar în timpul piesei în faţa întregului public. Această primă apariţie a fost de neuitat pentru mine şi va rămâne o amintire, oarecum, plăcută şi amuzantă. Totuşi, chiar şi după un astfel de eşec nu m-am oprit din drum, ci am mers mai departe şi cred că aceasta contează mult.

O altă situaţie de participare în cadrul unui concurs a fost în urmă cu 2 ani când am participat la concursul „The Land Under The White Wings” din Belorusia. În cadrul concursului avusesem o prestaţie reuşită, după părerea juriului, însă cu două zile înainte de gala laureaţilor răcisem atât de tare încât abia puteam să vorbesc. Peste două zile, în timpul prestaţiei pe scenă, totul mergea destul de bine până la un moment dat când vocea pur şi simplu a cedat şi am început să tuşesc. Atunci tot publicul s-a ridicat în picioare şi a început să mă susţină prin aplauze. La ultimul refren am început să cânt din nou şi sala a continuat să mă susţină până la sfârşitul piesei. A fost ceva foarte frumos, am rămas plăcut surprinsă de reacţia şi susţinerea publicului, n-am să uit acest moment frumos niciodată.

– Cu cine ți-ar plăcea să cânți în duet?

Inca nu m-am gandit asupra acestui lucru,dar sper sa apara in viitor oportunitati de a realiza duete cu  interpreti din Moldova pe care ii admir, precum Natalia Barbu (insa mai am mult de crescut si de muncit pina atunci ) ,formatia Akord care-mi place foarte mult si alti interpreti pe care ii admir.

– Unde te vezi peste 6 ani? De ce anume acolo?

Peste 6 ani îmi doresc să fiu o interpretă deja bine cunoscută în Republica Moldova și peste hotarele ei, având deja 1-2 albume cu piese de diverse stiluri și limbi, pentru a putea satisface publicul din întreaga lume.

– Cum vei sărbători cei 18 ani?

Cei 18 ani îmi doresc să-i sărbătoresc alături de toți care-mi sunt dragi, de cei care mă susțin și mi-aș dori ca evenimentul să dureze până dimineață.

– Ce cadou îți dorești?

Cât despre cadouri, deoarece frecventez școala auto și am o mare pasiune pentru mașini, mi-aș dori să adun bani pentru a-mi cumpăra o mică „jucărie” cu două locuri.

Lasă un răspuns

