Actorul Iurie Gologan despre soția sa, Daniela: am avut nevoie, pentru a mă îndrăgosti de ea, de o fărâmă dintr-o jumătate de secundă

NOTĂ: Interviul a fost publicat pe 05 Aprilie 2011 pe site-ul http://www.arena.md

Se cunosc de 7 ani și tot de atâta timp sunt împreună. Dragostea lor a început chiar din prima secundă din care s-au cunoscut. Iurie Gologan și soția sa, Daniela Burlaca-Gologan, ambii actori ai teatrului Eugene Ionesco sunt protagoniștii primului interviu acordat împreună.

Emotivi, sensibili, creativi, romantici, se priveau ca prima dată pe tot parcursul interviului care a durat mai bine de două ore. Emană o dragoste continuă, sunt naturali, tineri, visători, fericiți, îndrăgostiți. Se completau reciproc, mereu râdeau, emanau multă fericire, aveau ochii plini de bucurie.

Daniela Burlaca Gologan, absolventă a Academiei de Muzică, Teatru și Arte Plastice, facultatea actor teatru-cinema, clasa profesoarei Nelly Cozaru. Născută în satul Palanca, r-nul Ștefan Vodă, dar de pe linia tatălui are rădăcini din Bucovina. ”Sunt botezată Domnica și îmi place la nebunie numele acesta, astfel încât în acest an am fost o norocoasă deoarece în ultimul rol jucat am purtat numele Domnica.

Sunt actriță la teatrul Eugene Ionesco din 2008 împreună cu Iurie, întotdeauna ne străduim să fim împreună, iar recent facem parte și din echipa fondatoare a Teatrului studio GenezaArt pe care l-am fondat acum un an și jumătate, împreună cu alți tineri actori. La moment trăim verva spectacolului ”Floarea albastră”, bazat pe corespondența și versurile dintre marele poet Mihai Eminescu și iubita sa, Veronica Micle. Un spectacol care ne-a marcat și care ne-a convins încă o dată că teatrul este o forță și că dragostea ca și genialitatea există, dar are un destin greu”, spune Daniela.

Este o femeie foarte fericită, pentru că are cea mai frumoasă familie, cel mai iubitor soț, o fetiță Milissa-Alexandrina de 2 anișori, ”este tot ce avem mai de preț pe lumea asta”, a menționat Daniela. Cândva, mama, mi-a spus că primul copil este chipul dragostei, cred în asta pentru că odată cu apariția fetiței am sesizat că dragostea zâmbește, vorbește, aleargă, face șotii cu o sinceritate care nouă celor maturi ne trezeste doar emoții pozitive și ne unește prin armonie. În general, îmi place viața, îmi plac sărbătorile petrecute în sânul familiei, ador să-mi fac meseria, unicul lucru pe care mi l-aș dori e să fie toți copiii sănătoși pe lumea asta, atunci viața ar fi și mai frumoasă”, menționează Daniela cu o față zâmbitoare.


Iurie Gologan, actor la teatrul Eugene Ionesco, actor la Teatrul Studio GenezaArt, este născut în s. Cornești, r-nul Ungheni, este un familist încrezut în ideea că familia este cel mai important ce poate valorifica un om în viață, ”mai ales că am două fete frumoase”, spune Iurie privind-o cu drag pe soția sa.

Pe lângă faptul că sunt actori, ei mai sunt și prezentatori la diverse concerte, Iurie a început să facă televiziune și radio încă din anii de facultate, Daniela mai este și profesoară de Arta Vorbirii Scenice la Academie. Iurie își iubește foarte mult profesia și este pasionat de a compune versuri.

Caractrerizându-se, Daniela spune despre Iurie că este foarte atent, foarte grijului, un scorpion veritabil. La rândul său, Iurie spune despre Daniela că este o fire care știe ce vrea, ”este sigură pe sine și mă completează mereu, frumoasă, inteligentă, feminină”.

Când ai timp de poezie?

Între semafoare până se schimbă culorile semaforului eu am timp să gândesc ceva și mai târziu le pun pe hârtie.

Cum v-ați cunoscut?

Ne-am întâlnit în septembrie 2004, eram la același curs, a fost dragoste la prima vedere, totul s-a întâmplat foarte repede. Ne-am căsătorit la sfârșitul anului I de facultate, pe când el avea 20 și eu 19 ani.

”Primul rol în scenă a fost într-un fragment jucat împreună, cele mai frumoase amintiri atât în viață cât și pe scenă sunt cele petrecute împreună”, spune cu mult entuziasm Daniela.

Cum i-ai spus lui Iurie că ești însărcinată?

Ea: (râde)… Nu o să uit niciodată acest moment. A fost după ce am absolvit facultatea. Mergeam la țară, la bunei și era tare cald, dar seara mâncasem mult salam cu cașcaval și tot drumul mi-a fost rău și ne opream la fiecare 100 de metri. Și tot ne gândeam să fie oare? Mă gândeam poate e vorba de o intoxicație.

Am făcut testul și am văzut că sunt însărcinată, imediat cu lacrimi de fericire, naive, copilărești am chemat-o pe mama, care a început și ea să plângă, după care a venit bunica și apoi Iurie care era înebunit de fericire. A fost foarte emoționant.

El: Așteptam foarte mult acest eveniment. Atunci când am aflat doream să iau casa bunicii în brațe, să fac o tură în jurul satului și alergând pe artera principală să strig: ”Daniela e însărcinată”. E greu de spus în cuvinte sentimente care mă copleșeau la moment.

Cum s-a schimbat viața ta după ce ai devenit tată/mamă?

El: Viața s-a schimbat radical. Până a apărea fetița doream să fiu un actor bun, iar apariția unui copil generează schimbări majore. Acum privesc lumea cu alți ochi, prin orizontul unui tătic tânăr.

Ea: Tot ce facem o facem prin prizma copilului. Ne minunăm de fiecare pas făcut de ea. E foarte activă, e blondă, ochi albaștri, spune poezii, dansează… e o minune.

Cum vezi relația perfectă? 

El: Nu știu ce înseamnă perfecțiune, dar sper că perfecțiunea este atunci când ești mulțumit de lucrul pe care îl faci. În cuplu, perfecțiunea e atunci când ții la omul de alături și primești sentimentul reciproc. Trebuie să tindem spre o noblețe sufletească și să credem că dragostea există. Perfecțiunea poate fi atinsă numai atunci când crezi în asta și zi de zi trebuie să îți etalezi viața la un nivel net superior, să tinzi spre lucruri frumoase.

Ea: Întotdeauna tind spre perfecțiune, chiar dacă mai mult sau mai puțin îmi reușește. Oamenii trebuie să aibă încredere unul în altul și atunci deja este un plus spre o relație perfectă. Atunci când oamenii iubesc cu adevărat și nu din interese.

Cât timp îți trebuie pentru a te îndrăgosti?

El: De soția mea am avut nevoie, pentru a mă îndrăgosti, de o fărâmă dintr-o jumătate de secundă. În general, mă îndrăgostesc foarte repede.

Ea: La fel pot să mă îndrăgostesc de o melodie, de o operă de artă…

Se spune că dragostea durează 3 sau 4 ani sau că o căsnicie erodează iubirea. Credeți că e adevărat?

El: O căsnicie întărește dragostea.

Ea: Nu susțin opinia. atunci când se spune că după câțiva ani de căsnicie totul se schimbă în deprindere sau într-o obișnuință, nu cred, poate sunt prea tânără să spun aceasta, dar nu aș putea trăi acum fără el, nu îmi imaginez viața fără de el.

Iubire adevărată sau deprindere? 

Ambii: Iubire adevărată.

Ce poate fi mai presus de cuvinte?

El: Emoția.

Ea: Pasiunea.

Ce reprezintă vocea unui om?

Ea: Sufletul omului.

El: Esența lui.

Când ai plâns ultima dată, de ce?

El: La ultimul spectacol, o lună în urmă. Spectacolul ”Floarea albastră”  îl trăiesc de fiecare dată când îl joc.
Ea: Eu plâng foarte des. Dacă privesc un film, un spectacol, ascult o melodie, mă cert cu cineva sau sunt în culmea fericirii, plâng.

Ce nu aţi face niciodată?

El: Nu aș trăda niciodată.

Ea: Viața este foarte imprevizibilă și spontană. Deseori se întâmplă să facem lucruri împotriva voinței noastre, deaceea mă gîndesc la fraza niciodată să nu spui niciodată, iar cât ține de răspunsul lui Iurie, cu desăvârșire, îi sunt solidară.

Iurie ți se mai spune și Eminescu de ce?

Uneori lumea mai glumește spunându-mi Eminescu, în special, cei ce m-au văzut în spectacolul ”Floarea Albastră” interpretând rolul poetului.

Ce crezi despre celebritate? E dificilă de suportat?

Este un aspect din viața unor persoane care se fac remarcate din fiecare domeniu, grație talentului si aptitudinilor.

În țara noastră e dificil să devii celebru, mereu se găsesc diverse obstacole, impedimente și lumea e mai puțin binevoitoare. Din păcate, față de cei care sunt înzestrați cu semința unor talente…trist, dar adevărat. Bineînțeles întotdeauna există excepții. Ne mândrim și le purtăm respectul acelor personalități remarcabile și oameni distinși ce ne poartă faima în țară și peste hotarele ei.

Eminescu a devenit celebru după ce a murit. De multe ori, mulți oameni sunt creați celebri de opinia publică, ceea ce nu întotdeauna reprezintă adevărata lui valoare, adică celebritatea nu reprezintă neapărat și profesionalismul persoanei.

Iurie cum este să te trezești în fiecare dimineață pentru a fi alături de ascultărorii ARENA FM?

Este și o aventură în a cărei derulare nu știi ce o să se întâmple, dar și o plăcere rezultată din faptul că poți edifica ceva profesionist și util reeșind din gândurile, emoțiile și practica de viață a mea și a colegilor mei – la fel ca și în actorie.

Ce înseamnă acest interviu pentru voi?

El: Este o plăcere de a acorda acest interviu foarte cald. Mă bucur că ai avut această idee pentru că aici actorilor li se acordă o atenție foarte mică, celor care reprezintă cultura țării, toți se uită mai des la politică, economie.

Ea: Pentru mine este încă o expereință frumoasă, mă descopăr încă o dată prin întrebările pe care mi le adresezi. Întrebările puse te fac să te gândești la unele aspecte nebănuite deseori. Mulțumim pentru faptul că ne redescoperi.

O urare pentru ARENA

Ea: Pentru cititorii arena.md vreau să le urez să se bucure de viață, să tindă mereu spre ceva frumos, să nu uite că sunt efemeri și din acest motiv să facă ca cele mai frumoase calități să nu piară odată cu trecerea noastră în neființă, dar să fie preluate de cineva, de copii și urmași.

El: Doresc ca ARENA să fie o construcție mediatică spre care lumea să tindă, să constituim un etalon.

Lasă un răspuns

