Natalia Barbu, vocea de aur a Moldovei

NOTĂ: Interviul a fost publicat pe 15 Mai 2009 pe site-ul politik.md

VIP-ul săptămânii, Natalia Barbu, concurenta care a reprezentat cu succes R. Moldova la Eurovision Song Contest în anul 2007 a reușit să ocupe un loc în jumătatea superioară a clasamentului din finală, cu piesa „Fight“. Chiar dacă nu se consideră rockeriţă, Natalia Barbu a făcut faţă cu brio acestui stil muzical. Întotdeauna s-a dovedit a fi o luptătoare, plină de strălucire, ambițioasă și foarte energică. Studiază vioara încă din primii ani ai copilăriei și a absolvit Colegiul de Muzică din Chișinău. Am realizat acest interviu, acum, în preajma finalei concursului Eurovision Song Contest 2009 pentru a afla ce părere are Natalia Barbu despre acest concurs. De asemenea, am aflat cât de interesată este de politică și cum comunică ea cu fanii săi.

1. Ce emoții vă cuprind acum în preajma finalei concursului Eurovision Song Contest 2009?

Nu pot spune că sunt emoții asemănătoare cu cele trăite acolo, la concurs. Pentru că atâta timp cât nu te afli în țara respectivă, nu ești tu concurentul pentru care îi bate inima toată țara nu pot spune că sunt aceleași emoții. Dar, cu siguranță împărtășesc niște emoții frumoase, pozitive pentru că tot ce se întâmplă acolo, tot ce am trăit  acolo nu poate fi descris în cuvinte. Eurovisionul este ca o sărbătoare a Europei, o sărbătoare a muzicii unde este prezentă foarte multă lume. Acolo, peste tot se emană multă energie pozitivă, constructivă ce te ajută și îți dă forțe să fii unul dintre cei mai buni. Am observat deja, concurenții care participă o dată își doresc să mai participe pentru că este ceva inedit, este ca un ”virus” muzical. Atunci când vezi mii de spectatori în față, știi că milioane de telespectatori te privesc și timp de 3 minute trebuie să demonstrezi că meriți să fii învingătorul nu poți să le compari cu nimic.

2. Ce părere aveți despre acest concurs internaţional? Ați obținut o experiență pozitivă sau negativă în urma participării?

În general am o părere foarte bună, dar câte o dată sunt mai rezervată pentru că nu întotdeauna cei mai buni concurenți ajung în finală. Și aici se simte o influență politică pentru că fiecare își susține vecinul. Noi suntem o țară foarte mică, dar cred că vom aduce vreodată trofeul Eurovisionului la noi. În urma participării am obținut o  experiență pozitivă în perioada cât m-am aflat acolo și una negativă când am revenit acasă. Deoarece în aeroport nu m-a întâmpinat nici o cameră video sau vreun jurnalist, asta a fost o lovitură dură pentru mine. Nu pot spune că îmi doream covor roșu, dar… Eu nu am avut norocul să fiu sponsorizată de cineva, am făcut totul din banii mei. La fel m-a deranjat și atitudinea persoanelor care se află în industria muzicală și nu au știut să se bucure de succesele mele. Aceasta cred că este specific poporului nostru, nu te susține atunci când trebuie, mai curând te susține un străin și asta eu simt de fiecare dată când plec în concerte în afara țării. Cu regret, nu știm să ne susținem, sau să fim alături unul de altul, încă trebuie să învățăm asta.

3. Ce succese credeți că va avea Nelly Ciobanu la Eurovisionul din anul acesta?

Orice concurs, de altfel, este ca o loterie, dar cunoscând vocea frumoasă și această piesă a concurentei ce reprezintă R. Moldova la Eurovision, Nelly Ciobanu, cred că va aduce un premiu bun pentru țara noastră. Părerea mea este că va ocupa unul din primele zece locuri. Îi doresc mult succes și să se întoarcă cu un loc important pentru Moldova.

4. Care sunt valorile pe care le promovați şi le respectați în viață?

Credința în tot ce este frumos și sfânt în Dumnezeu, în ceea ce fac, în familia mea, în dragoste, în muzică. Apreciez foarte mult omenia, pentru că este o calitate ce îți permite poți să faci de toate, dar dacă nu ai omenie totul trece pe alături. Noi trebuie să credem în ceea ce facem. De ce unele persoane ajung și își realizează scopurile propuse, dar alții nu? Pentru că cel care își dorește ceva foarte mult și depune effort, neapărat va obține rezultate frumoase.

5. Muzica și politica au vreo tangență pentru Dvs.? V-ar interesa să vă implicați în politică, dacă eventual ați avea o asemenea propunere?

Uneori politica influențează direcția muzicală, de exemplu atunci, în perioada anilor 1989-1994 când a fost un val de muzică naționalistă. Atunci chiar se simțea o influență politică puternică. Chiar și acum, interpreții cântă în campaniile electorale, la fel sunt implicați în politică. Consider că sunt tangențe între politică și muzică, doar că muzica își are drumul ei. Muzică frumoasă s-a făcut și pe timpul războiului. Cred că niciodată nu o să fie viață fără muzică atâta timp cât vom avea inspirație. Să mă implic în politică… acum nu sunt tentată, dar mai târziu, nu știu.

6. La moment sunteți implicată în vreun proiect muzical cu interpreți și/sau casă de discuri din România sau alte țări, în condițiile crizei financiare globale?

Am semnat un contract cu casa de discuri ”Cat Music” din România și cât va dura contractul voi lucra acolo. Criza financiară se simte binișor pentru că vroiam să facem un videoclip în vară, dar nu sunt sigură că va fi posibil din lipsă de bani. Dar am înțeles că poți să faci ceva frumos și interesant fără mulți bani, de aceea depinde de idea videoclipului. În toamnă voi avea câteva concerte în alte țări, dar încă nu pot spune unde. La moment pregătesc lansarea câtorva piese noi, compuse de mine, dar despre care nu vă spun prea multe, va fi o surpriză.

7.  Putem spune că muzica este o afacere. Cum este acest mediul de afaceri în R. Moldova?

Muzica este o afacere, doar că acest mediu de afaceri este foarte slab dezvoltat la noi. Interpreții care cântă muzică de petrecere cu siguranță câștigă foarte mulți bani. Dar muzica cântată de mine nu-mi oferă posibilitatea să merg des la petreceri.

8. Urmăriți ce se scrie pe internet despre Dvs., vă influențează în vreun fel? Cum țineți legătura cu cei care vă apreciază muzica?

Sigur că urmăresc, dar recunosc nu foarte atent, adică nu stau în fiecare seară și citesc tot ce se scrie despre mine. Dar, cred că dacă se scrie, indiferent dacă e de rău sau de bine înseamnă că reprezint ceva. Sigur dacă citesc articole scrise cu sens negativ la adresa mea mă afectează, dar trec peste toate. Acum se lucrează la noul meu site care va fi lansat peste câteva săptămâni și va conține o rubrică în care voi comunica direct cu fanii mei.

9. Numiți câteva persoane care v-au influențat viața și alături de care v-ați format ca personalitate?

În primul rând mama mea, ea este prietena, colega, criticul meu care mă ajutat și continuă să-mi fie alături întotdeauna. Bunicul este eroul vieții mele, cel care emana atâta înțelepciune și liniște. Cred că el a fost primul care a crezut în mine cu adevărat că voi deveni o vedetă. La ceea ce am devenit în timp m-a ajutat toată familia mea, pot spune că fiecare membru a contribuit la formarea personalității mele.

10. Care sunt hobby-urile interpretei Natalia Barbu și cum v-au influențat în cariera muzicală?

Nu am prea multe hobby-uri, nu-mi place să colecționez ceva anume, în schimb am înțeles că sunt persoana care nu poate sta locului. Îmi place foarte mult să călătoresc, chiar și profesia îmi permite acest lucru și dacă aș avea mai mulți bani aș călători de zece ori pe an în diferite colțuri ale lumii. Atât de multe locuri extraordinare poți să descoperi, atât de mulți oameni minunați poți să cunoști. Fiecare țară care am vizitat-o îmi dă câte o părticică din ea, impresiile de acolo îmi dau noi inspirații muzicale. Călătoriile îți oferă posibilitatea să descoperi noi locuri, începi să te cunoști pe tine, începi să îți dai seama cine ești tu, ce valorezi pentru societate? Trebuie să ne dăm seama cât de fericiți suntem că trăim pe acest pământ, păcat doar că nu prețuim ceea ce avem. Desigur că acest hobby mă ajută în cariera mea muzicală pentru că de fiecare dată când merg undeva apare un public nou, apar noi perspective de colaborare.

Lasă un răspuns

